SALGSVILKÅR FOR SALG AV CONTAINERE, BEHOLDERE, KOMPRIMATORER OG
ANNET UTSTYR LEVERT FRA CONTAINER SOLUTIONS AS.
Sist revidert: 25.02.2021
Container Solutions As blir videre omtalt som “CS” i dokumentet. Kunden er mottaker av utstyr
solgt fra CS.
1 – AVTALEN
1. Tilbud er basert på tilgjengelighet ved bestilling, og er gyldig i 10 dager hvis annet ikke er avtalt.
2. Tilbudet er ikke bindende for CS inntil det finnes en skriftlig aksept av tilbudet eller
ordrebekreftelse.
3. Leveransen omfatter omfatter innholdet i ordrebekreftelsen.
4. Utstyr anses som bestilt og vilkårene i dette dokumentet er akseptert når tilbud eller
ordrebekreftelse fra CS er akseptert skriftlig av kunde.
5. CS har ikke ansvar for om bestilt og utlevert utstyr dekker kundes behov.
2 – UTLEVERING/HENTING AV UTSTYR
1. Utstyr hentes av kunde på avtalt utleveringssted.
2. Ved levering går risikoen og ansvaret for gjenstanden over på kjøper.
3. Hvis kunde ikke kan hente utstyret til avtalt tid, vil evt kostnader som påløper for lagring
faktureres kunde. Dette kan være relevant ved for eksempel depoter som belaster gebyrer for
hver dag vare ikke er hentet.
4. Kunde skal så snart som mulig undersøke om utstyr er levert iht. avtale og varsle CS dersom det
er feil eller mangler.
5. Ansvaret kunde har for utstyr etter denne avtalen gjelder fra tidspunktet kunde mottar utstyret
3 – PRODUKTET
1. Alle opplysninger om produktene er veiledende og informasjon må kontrolleres av kunde før bestilling.
2. Produkter er stadig under utvikling, og enkelte spesifikasjoner kan avvike noe fra det som er opplyst
på nettside, i annonser og lignende.
3. Spesifikasjoner er kun bindende hvis de er en forutsetning for avtalen og at dette er opplyst i
skriftlig dialog, ordrebekreftelse eller lignende.
4. “One way used” betyr at containeren har blitt brukt til en tur fra Kina (leverandør) til Norge. Det
blir ikke gitt kompensasjon for mindre områder med rust, bulker, overmalinger eller andre små
reparasjoner på slike produkter. Varen selges “as-is” som betyr den tilstanden den har når
overtakelse skjer.
5. Brukte shippingcontainere selges med garanti om at dører fungerer og at de er vind- og vanntette. Rust, bulker og annet som skyldes normal bruk av containere kompenseres ikke.
6. Containere kan få merker i seg under transport. For eksempel: fulle lass med avfallscontainere som leveres til kunder der containere er stablet. Mindre merker i lakk må påregnes som følge av dette og utbedres av kunde etter levering.
4 – PRISER
1. Endringer i valutakurs kan gi prisendring uten forvarsel.
2. Montering og opplæring er ikke inkludert i oppgitte priser. Dette må evt. avtales mellom kunde og
CS.
3. Fraktkostnader kommer i tillegg til avtalt kjøpesum hvis transportpris ikke er avtalt.
4. Dersom det i tiden mellom bestilling eller ved utsendelse av tilbud blir vedtatt endringer i avgifter,
skatter, lover eller gebyrer som som påvirker handelen direkte så har CS rett til å belaste
endringen på kjøper. Dette gjelder ved endringer som påvirker kjøpesummen over eller lik 2%.
5 – BETALING
1. Kontraktssum faktureres ved levering og forfaller til betaling iht. forfallsdato.
2. CS skal ha mulighet til å kredittsjekke alle sine kunder.
3. Alle private kunder må betale på forskudd før levering.
4. CS har salgspant i de solgte gjenstandene til sikkerhet for kravet på kjøpesum med tillegg av
renter og evt. omkostninger.
5. Varene kan ikke selges til evt. tredjepart før disse er betalt til CS. Skulle det skje, er kunde fortsatt
ansvarlig for oppgjøret til CS.
6 – REKLAMASJON
1. Kunde skal innen rimelig tid varsle CS skriftlig dersom det er feil på utstyret eller leveringen.
2. Kunde har reklamasjonsrett kun for feil som skyldes feil fra fabrikasjon og evt. feil på materialer.
3. Reklamasjonsretten bortfaller 12 måneder etter levering.
4. CS tar ikke ansvar for feil, mangler eller skader som skyldes vanlig slitasje, feil behandling av
eller for lite vedlikehold.
5. CS er ikke ansvarlig for endringer som blir gjort på produktet av kunde eller en evt. tredjepart.
6. Solgte varer tas ikke i retur.
7. Reklamasjon må skje senest innen 7 kalenderdager.
8. Transportskader på utstyr skal noteres på transportbilaget. Gjøres ikke dette kan retten til
erstatning frafalle helt eller delvis.
9. Retur av utstyr kan bare skje ved skriftlig samtykke fra CS, og for kjøpers risiko og regning.
7 – CONTAINER SOLUTION AS SITT ANSVAR
1. Kunde er innforstått med at utstyrets kan ha mangler/feil som ikke avdekkes av CS før utstyret
utleveres.
2. CS har ikke ansvar for tap, ulemper, kostnader og lignende som kunde måtte bli påført som følge av
forsinket eller uteblitt levering av utstyr, eller feil som oppstår på utstyret etter levering som
hindrer fortsatt bruk, uansett om feilen skyldes uriktig bruk eller ikke.
3. CS har ansvarsbegrensning og kan ikke bli holdt ansvarlig for et indirekte tap som for eksempel
inntektstap som påføres kunde eller for skade på person, eiendom, gods eller lignende uansett
årsak.
8 – AVBESTILLING
1. Kunde kan ikke avbestille bestilt utstyr som er bekreftet skriftlig av CS.
2. CS plikter å informere kunde så fort det oppstår forhold som betyr at CS ikke klarer å levere avtalt
utstyr til avtalt tid. Kunde kan ved slike forhold avbestille utstyr uten at kostnader påløper.
9 – MISLIGHOLD
1. Hvis kunde ikke betaler CS sine utsendte fakturaer etter hvert som de forfaller, foreligger
mislighold.
2. Ved mislighold kan CS heve avtalen uten varsel. Transportkostnader og andre kostnader ifb.
innhenting av utstyr faktureres kunde.
10 – TAUSHETSPLIKT
1. Uvedkommende skal ikke ha eller få tilgang til opplysninger vedrørende den andre part. Dette
gjelder teknisk informasjon, personalforhold, analyser, beregninger og forretningsmessige
hemmeligheter som evt. kommer til kunnskap underveis i salgsprosessen og ved leveranse.
11 – REFERANSE
1. CS har rett til å benytte leveranse som referanse av CS. Om annet ikke er avtalt kan CS benytte
film, tekst og bilder for å promotere/markedsføre selskapet.